Istoria învãþãmântului general, profesional ºi liceal din oraºul nostru a fost determinatã de istoria oraºului.
Din 1945 pe teritoriul viitorului oraº Victoria, pe atunci colonia Ucea, a luat fiinþã ªcoala primarã cu doi învãþãtori care funcþiona într-o baracã din incinta Fabricilor Ucea. ªcoala profesionalã de ucenici de pe lângã Fabricile Ucea, viitorul Combinat Chimic Victoria, a luat fiinþã în anul ºcolar 1955/1956, urmând sã pregãteascã operatori chimiºti ºi lãcãtuºi mecanici în industria chimicã cu durata de ºcolarizare de 3 ani. ªcoala a funcþionat într-o baracã amenajatã acestui scop în incinta combinatului pânã în 1963, când s-a mutat în oraº în clãdirea nou construitã în acest scop, unde funcþioneazã ºi în prezent.
Cursurile primei ºcoli în pregãtire a forþei de muncã pentru Uzinã au început în anul ºcolar 1955/1956, ulterior profilul ºcolii diversivicându-se, ºi anume:...
Istoria învãþãmântului general, profesional ºi liceal din oraºul nostru a fost determinatã de istoria oraºului.
Din 1945 pe teritoriul viitorului oraº Victoria, pe atunci colonia Ucea, a luat fiinþã ªcoala primarã cu doi învãþãtori care funcþiona într-o baracã din incinta Fabricilor Ucea. ªcoala profesionalã de ucenici de pe lângã Fabricile Ucea, viitorul Combinat Chimic Victoria, a luat fiinþã în anul ºcolar 1955/1956, urmând sã pregãteascã operatori chimiºti ºi lãcãtuºi mecanici în industria chimicã cu durata de ºcolarizare de 3 ani. ªcoala a funcþionat într-o baracã amenajatã acestui scop în incinta combinatului pânã în 1963, când s-a mutat în oraº în clãdirea nou construitã în acest scop, unde funcþioneazã ºi în prezent.
Cursurile primei ºcoli în pregãtire a forþei de muncã pentru Uzinã au început în anul ºcolar 1955/1956, ulterior profilul ºcolii diversivicându-se, ºi anume:
- din 1955/1956 ºi pânã în prezent ªcoala profesionalã cursuri de zi ºi în anumite perioade ºi ªcoala profesionalã cursuri serale;
- din 1971/1972 pânã în prezent Liceu industrial cursuri de zi ºi seral;
- din 1960/1961 ºi pânã în prezent, cu unele intermitente, ªcoala tehnicã postlicealã;
- din 1964/1965 ºi pânã în prezent la fel cu unele întreruperi, ªcoala de maiºtri;
- din 1970/1971 ºi pânã în 1979/1980 de asemenea cu unele întreruperi ºcoala de ucenici la locul de muncã
- din 1999 funcþioneazã ºi o clasã de învãþãmânt gimnazial.
Dacã la început cursurile ªcolii Profesionale s-au desfãºurat în incinta combinatului, într-o baracã, ulterior a început construcþia actualei clãdiri a ºcolii. Astfel în anul 1963 a fost construit corpul A iar în anul 1970 corpul B al ºcolii. În anul 1967 a fost construit laboratorul tehnologic care la rândul lui cuprinde 3 laboratoare de specialitate ºi un atelier mecanic. În 1970 este construitã ºi datã în folosinþã centrala termicã, spãlãtoria ºi croitoria, sala de sport dotatã cu aparatura necesarã ºi extinderea ulterioarã oferã condiþii deosebite pentru orele ºi jocurile cu caracter sportiv. În 1971 a fost construitã clãdirea Ateliere care cuprinde 7 ateliere de specialitate. Biblioteca ºcolarã existã din 1960, iniþial în ºcoalã, iar dupã amenajãri ulterioare în internat, având la început un fond de carte de 5.700 de volume ca în prezent sã numere 19.462 de volume.
De-a lungul timpului, ºcoala a evoluat datoritã creºterii numãrului de clase ºi diversificãrii profilelor de studii, având inclusiv profil de matematicã-fizicã, în perioada în care liceul teoretic din oraº nu a funcþionat (între 1978-1990), având statutul de Centrul ªcolar de Chimie sau Grupul ªcolar. Tutelatã de Combinatul Chimic Victoria sub aspect financiar ºi al organizãrii practicii elevilor în secþiile de producþie ale acestuia ºi de Ministerul Industriilor Chimice, în timp s-a dezvoltat o bazã materialã de profil chimie cu totul deosebitã. Astfel laboratorul de tehnologie chimicã, de analizã fizico-chimice ºi staþia pilot au înscris ºcoala noastrã în premiera pe þarã ca dotãri din cadrul ºcolilor de profil.
ªcoala noastrã traverseazã perioada de tranziþie ca întreaga societate româneascã de altfel ºi a cãutat ºi cautã din 1990 sã se adapteze pe cât posibil la cerinþele economiei de piaþã în privinþa pregãtirii profesionale a tinerilor care prin meseria pe care o are fiecare sã aibã ºansa gãsirii unui loc de muncã sau practicarea în particular a meseriei respective.
Cu prima promoþie de învãþãmânt gimnazial ºi cu clasa de învãþãmânt teoretic real (matematicã informaticã – intensiv informaticã) ºcoala noastrã a obþinut în anul ºcolar 2002-2003 rezultate remarcabile.
Din 1990, liceul industrial a avut urmãtoarele profile:
• programator-analist (clasa de informaticã)
• electronist montator ºi depanator echipamente de automatizãri
• laborant analize fizico-chimice
• automatis explorare, întreþinere ºi reparare echipamente din industria chimicã ºi petrochimicã
• reparator electromecanic auto
• tâmplar universal
• lãcãtuº construcþii metalice ºi utilaj tehnologic
• mecanic maºini ºi utilaje
• strungar
• sudor
• zugrav, vopsitor ºi tinichigiu auto
• instalator tehnico-sanitar ºi gaze
• ºofer, mecanic auto
• electromecanic AMA pentru industria chimicã ºi petrochimicã.
Multora dintre noi acest istoric ne readuce plãcute amintiri despre începuturile activitãþii de profesor, maistru-instructori, cât ºi despre generaþiile de elevi de la început, pentru cã ºcoala profesionalã din Victoria a fost o ºansã, o speranþã de realizare în viaþã sau un refugiu în calea vitregiilor vieþii din anii 1950 – 1960 ºi nu numai. Sper ca generaþiile de elevi pregãtiþi aici în meserie ºi care au fost o mândrie pentru aceastã ºcoalã sã devinã ºi astãzi realitate, iar generaþia actualã ºi cele viitoare sã le urmeze exemplul.
Informaţii utile pentru admitere 2023
Specializare
Cod 2023
Locuri 2023
Nr. Locuri speciale
Forma Învățământ
Filiera
Profil
Intensiv
Limba de predare
Bilingv
MA 2022
Rromi
R.Moldova
Turism si alimentatie
140
24
-
-
Tehnologica
Servicii
-
Limba româna
-
-
Arhivă medii de admitere
Specializare
Bilingv
2022
2021
2020
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Turism si alimentatie
-
0.00
-
0.00
3.60
3.35
0.00
-
2.74
5.68
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Protectia mediului
-
-
0.00
-
-
-
-
0.00
5.77
-
-
4.49
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mecanica
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4.01
4.39
3.94
-
5.52
-
7.41
-
-
-
5.47
5.65
-
Chimie industriala
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3.97
-
-
4.12
-
-
-
-
-
-
6.43
-
Turism si alimentatie
Engleza
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5.55
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mecanica
Engleza
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4.20
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematica-Informatica
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5.28
4.76
6.66
7.07
6.52
8.10
7.47
7.61
7.63
Datele de mai jos se bazează pe notele obţinute de elevi în prima sesiune a examenului de Bacalaureat.
Informaţiile* prezentate pe site-ul AdmitereLiceu.ro au fost preluate din surse publice precum http://admitere.edu.ro, http://bacalaureat.edu.ro, http://evaluare.edu.ro, http://harta.bdne.edu.ro/ sau
site-urile proprii ale instituţiilor de învăţământ. O parte din specializări au fost reorganizate, prin urmare unele date au fost interpretate pentru a facilita compararea mediilor şi stabilirea
opţiunilor. Înainte de efectuarea alegerilor definitive şi completarea fişelor de înscriere, vă recomandăm să consultaţi brosura de admitere distribuită în şcoli şi site-urile oficiale ale
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru erate. Echipa INTUITEXT actualizează în mod constant informaţiile publicate pe AdmitereLiceu.ro, în funcţie de modificările semnalate.
*Datele prezentate au un rol informativ. INTUITEXT nu poate fi făcută răspunzatoare pentru nici o daună, de orice natură ar fi aceasta, provocată utilizatorilor săi de folosirea informaţiilor
furnizate de INTUITEXT.