Invatamantul ilustreaza si el caracterul plurietnic al localitatii. Inceputurile lui in Recas sunt plasate in a doua jumatate a secolului al XVIII-lea. Inca din 1767 este prezent Igancz Schmidt - invatator german. In1779 - existau 2 invatatori germani iar1803 a fost infiintata scoală germana independenta.
1838 - erau angajaţi invatatori care predau in limba maghiara
1843 - se reconstruieşte scoală germana; invatatori Iohann Gros si Paul Valkov
1853 - a fost creat post de invatator şocat
Intre 1838 – 1958 in Recas se vorbeste despre scoala croata, germano – croatata, croato – maghiaro – romana.
1853 - a fost finalizata construcţia scolii germane
Cele 2 secţii ale scolii erau frecventate de 447 de copii. La scoală germana era invator principal Iohann Gros si Eduard Herienberger . Clasele din ciclul inferior erau frecventate de 125 de baieti si 112 fete. In clasele superioare...
Invatamantul ilustreaza si el caracterul plurietnic al localitatii. Inceputurile lui in Recas sunt plasate in a doua jumatate a secolului al XVIII-lea. Inca din 1767 este prezent Igancz Schmidt - invatator german. In1779 - existau 2 invatatori germani iar1803 a fost infiintata scoală germana independenta.
1838 - erau angajaţi invatatori care predau in limba maghiara
1843 - se reconstruieşte scoală germana; invatatori Iohann Gros si Paul Valkov
1853 - a fost creat post de invatator şocat
Intre 1838 – 1958 in Recas se vorbeste despre scoala croata, germano – croatata, croato – maghiaro – romana.
1853 - a fost finalizata construcţia scolii germane
Cele 2 secţii ale scolii erau frecventate de 447 de copii. La scoală germana era invator principal Iohann Gros si Eduard Herienberger . Clasele din ciclul inferior erau frecventate de 125 de baieti si 112 fete. In clasele superioare erau 59 de baieti si 34 de fete. La secţia ilirica (socati) erau inscrisi 87 baieti si 30 de fete. Invatator era Paul Valkov.
1855- a murit invatatorul principal Iohann Gros - locul sau a fost luat de Iosif Geml (fiul lui a devenit ulterior primarul Timişoarei)
1856- Primaria construieşte un etaj pentru clasele şocaţilor. A fost angajat al II-lea invatator şocat — Iohan Ivanovics - dupa moartea sa, invatator a fost Kaplan Iles Turchanyi.
1864 - Ferdinand Decsov a fost numit invatator iliric secundar. Acesta a demisionat dupa scurt timp, cele doua clase au fost comasate si au fost numite provizoriu un preparandist de invatator originar din Recas - Mathias Jankulov.
In 1869 in Recas s-a infiintat scoala confesionala “ilirica” intretiunuta de autoritatile locale.
1869 - Scoală Publica Catolica a fost declarata scoală confesionala, a fost infiintata catedra şcolara si prima comisie şcolara. Elevii trebuiau sa citească, sa scrie si sa socotească in limba maghiara. Inspectorii şcolari verificau trimestrial şcolile.
1869 - 1885 - Caseria comunei intretine scoala. Comuna sistează aceasta activitate la ordine primite de sus.
1872 - invatator german principal Ernest Szakolczay a fost primul invatator care a adunat date din istoria Recasului, le-a dictat copiilor, a făcut drumeţii cu elevii. Invatator german secundar a fost Arnold Alexander Vogl. Totodata din marturiile unui invatator din acel an aflam urmatorul lucru “ croatii aveau 2 scoli cu 4 clase si germani aveau de asemenea 2 scoli”,conform Nicolae Stoicescu in “Bibliografia localitatilor si monumentelor medievale din Banat”
In 1873 atat scoala croata cat si cea germana desi confesionale sunt intretinute de autoritatile locale.
In 1885 autoritatile locale au inceput sa micsoreze contributiile banesti pentru intretinerea scolilor si plata invatatorilor
1894 - a fost construita grădiniţa, prima educatoare primeşte de la primărie un salariu de 500 de florini pe an, iar supraveghetoarea 125 de florini, salariul învăţătorului secundar la scoală era intre 126 si 150 guldeni plus 36 masuri de cereale. 1894 - se dorea Etatizarea scolii confesionale. 1896 - apare scoală de ucenici si meserii 1900 - se infiinteaza scoală maghiara
La sfarsitul primului deceniu al secolului XIX din cauza numarului mic de copii, scoala croata se uneste cu cea germana. Intre timp se infiinteaza in Recas si scoala primara maghiara.
1908 - din cauza menţinerii scolii confesionale se isca o lupta intre primărie si parohie. Ministerul maghiar al cultelor obliga primăria sa primească scoală confesionala si invatatorul. Învăţătorii scolii erau Iulius Schimdt, Iohann Agnes, Eugen Csorany. Director si invatator Viktor Bonomi.
1912 - se infiinteaza Asociaţia de instruire autodidacta a Recasului
1920 - se desfiinţează Scoală maghiara si se transforma in scoală romaneasca director Simon Milosav, invatatori Iohann Ondreikovics, Ernst Gal.
In anii `30 scoala primara era de 7 clase si depindea de rezultatele la invatatura. De obicei fetele abandonau dupa clasa a IV a. Functionau clase simultane I – IV, clasa croata, clasa maghiara, clasa romana,iar germanii aveau scoala separata – “scoala cu etaj” ( in spatele biserici catolice ).
In 1933 se desfinteaza clasa croata, dar se va redeschide in 1935 sau 1936. Dupa aproximativ un an raman doar clasele I – IV, limba croata. Cladirea scolii se afla langa parc, vis-à-vis de parohia bisericii catolice. Anii 1958 – 1959 se pare ca sunt ultimii ani in care mai functioneaza scoala croata. De acum copii invata la scoala romana de stat, invatamantul de 8 clase.
In 1960 se infiinteaza liceul la Recas, clasele IX – XII. Scoala functioneaza in 3 cladiri diferite. Ciclul primar in “ scoala veche” si aproximativ pe locul actualei sali de sport unde exista o cladire. In cele 2 cladiri care se aflau in aceeasi curte invatau copii, clasele I – IV. Gimnaziul functiona in “scoala cu etaj” in spatele bisericii catolice. Tot acolo era o mica sala de sport. Cladirea liceului se afla langa parc. Incepand cu anul scolar 1976 – 1977 functioneaza “scoala noua” si alaturi de ea “scoala veche” din aceeasi curte. Absolventii clasei a X a din 1977 pleaca pentru treapta a II a de liceu la liceele din Timisoara pentru ca la Recas se defiinteaza liceul.( Ministrul invatamantului la vremea aceea era Suzana Gidea. A fost desfiintat atunci invatamantul liceal din mediul rural). Cu toate eforturile directorului din vremea aceea , domnul Ilie Statie si cu toate ca scoala oferea toata conditiile pentru invatamantul liceal ( 24 Sali de clasa, 3 laboratoare moderne la vremea accea : chimie, fizica, biologie )invatamantul liceal a fost desfiintat. Raman 8 clase plus treapta I de liceu agricol. Ultima promotie de clasa a XII a, a fost aceea din 1978. Liceul s-a reinfiintat dupa revolutia din 1989
Informaţii utile pentru admitere 2023
Specializare
Cod 2023
Locuri 2023
Nr. Locuri speciale
Forma Învățământ
Filiera
Profil
Intensiv
Limba de predare
Bilingv
MA 2022
Rromi
R.Moldova
Stiinte ale Naturii
235
52
-
-
Teoretica
Real
-
Limba româna
-
4.99
Arhivă medii de admitere
Specializare
Bilingv
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Stiinte ale Naturii
-
4.99
5.42
3.37
4.50
2.84
3.30
3.98
4.10
3.22
3.22
5.61
5.11
6.21
-
7.76
7.72
7.67
7.84
7.21
7.83
6.38
7.11
6.50
Stiinte ale Naturii
Engleza
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5.33
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Datele de mai jos se bazează pe notele obţinute de elevi în prima sesiune a examenului de Bacalaureat.
Informaţiile* prezentate pe site-ul AdmitereLiceu.ro au fost preluate din surse publice precum http://admitere.edu.ro, http://bacalaureat.edu.ro, http://evaluare.edu.ro, http://harta.bdne.edu.ro/ sau
site-urile proprii ale instituţiilor de învăţământ. O parte din specializări au fost reorganizate, prin urmare unele date au fost interpretate pentru a facilita compararea mediilor şi stabilirea
opţiunilor. Înainte de efectuarea alegerilor definitive şi completarea fişelor de înscriere, vă recomandăm să consultaţi brosura de admitere distribuită în şcoli şi site-urile oficiale ale
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru erate. Echipa INTUITEXT actualizează în mod constant informaţiile publicate pe AdmitereLiceu.ro, în funcţie de modificările semnalate.
*Datele prezentate au un rol informativ. INTUITEXT nu poate fi făcută răspunzatoare pentru nici o daună, de orice natură ar fi aceasta, provocată utilizatorilor săi de folosirea informaţiilor
furnizate de INTUITEXT.